hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > یزد| مهریزی‌ها چشم‌به‌راه افزایش امکانات ورزشی

یزد| مهریزی‌ها چشم‌به‌راه افزایش امکانات ورزشی

مهریزی‌ها را به ورزش دوستی و ورزشکاری می‌شناسند؛ تعداد ورزشکاران سازمان‌دهی شده مهریز 2 هزار نفر است که در 20 رشته فعالیت دارند که از این تعداد 70 درصد مرد و بقیه بانوان هستند. مهم‌ترین رشته‌های ورزشی فعال منطقه شامل دوچرخه‌سواری، باستانی، ژیمناستیک، تنیس روی میز، فوتبال، فوتسال، والیبال، تیراندازی باکمان و کشتی است اما جوانان مهریزی می‌گویند امکانات ورزشی این شهرستان درخور این شهرستان نیست و در صورت ارائه امکانات بیشتر و استعدادیابی آن‌ها می‌توانند نه‌تنها در عرصه ملی که حتی در عرصه بین‌المللی هم به‌خوبی بدرخشند.

بانوی قهرمان رقابت‌های کاراته کشور ساکن در روستای خورمیز مهریز گفت: در بین دختران روستایی استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد که اگر موردحمایت مادی و معنوی مسئولان قرار گیرند می‌توانند برای منطقه افتخارآفرینی کنند.

انسیه حیدری با اشاره به اینکه فعالیت‌های ورزشی به‌صورت حرفه‌ای و برای حضور در پیکارهای داخلی و خارجی هزینه‌بر است افزود: برای فعالیت ورزشکاران مستعد روستاها به حامی مالی نیاز است.

او خاطرنشان کرد: تعدادی از دختران روستایی که آمادگی کسب مدال و افتخارآفرینی در رقابت‌های ملی و بین‌المللی را دارند به خاطر نداشتن توانایی مالی نمی‌توانند در رشته خود موفق باشند.

این ورزشکار تصریح کرد: ایجاد سالن با امکانات موردنیاز از دیگر مطالبات ورزشکاران مناطق روستایی است که باید مسئولان با همراهی افراد علاقه‌مند و خیران اقدام کنند.

یکی از ورزشکاران جوان رشته فوتبال دهستان بهادران گفت: برای اینکه یک کار ساختارمند و جدی در ورزش روستاها اتفاق بیفتد باید توسط اداره ورزش و جوانان نسبت به پیگیری راه‌اندازی باشگاه‌های مصوب اقدام شود.

جواد محمدی افزود: فعالیت‌های مختلف ورزشی در سطح برخی روستاها به‌خصوص مراکز دهستان‌های منطقه با پیگیری اداره ورزش و جوانان و دهیاران انجام می‌شود ولی همیشگی نیست.

او تصریح کرد: ساخت سالن‌های استاندارد، تأمین هزینه رفت‌وآمد تیم‌ها برای حضور در مسابقات شهرستان و استان و تجهیز مکان‌های ورزشی موجود در اولویت مسئولان قرار گیرد.

این جوان ورزشکار روستایی خاطرنشان کرد: برگزاری رقابت‌های ورزشی بین روستاها در ایجاد انگیزه، رقابت سازنده و گسترش ورزش در بین جوانان نقش مهمی دارد که باید سالانه انجام شود.

محمدی به اهمیت برنامه‌ریزی برای استفاده از خیران در ساخت مکان‌های ورزشی روستایی توسط مسئولان تأکید کرد و انجام آن را گامی مهم در ترویج ورزش و تأمین نشاط و سلامتی ذکر کرد.

ورزش روستاها یک مشکل اساسی است

رئیس اداره ورزش و جوانان مهریز گفت: زیرساخت‌ها در ورزش روستاها یک مشکل اساسی است که باید ابتدا آمایش سرزمین انجام شود تا ظرفیت هر منطقه به‌صورت جداگانه مشخص و سپس برنامه‌ریزی برای ارتقای فعالیت‌ها به عمل آید.

علیرضا محمدی خرم دشتی افزود: ایجاد باشگاه‌های قوی، اختصاص بودجه، جلب مشارکت بخش خصوصی و خیران و همکاری سایر دستگاه‌ها نقش مهمی در توسعه ورزش روستاها دارد.

او تصریح کرد: تعداد زیادی از ورزشکاران این شهرستان را افرادی تشکیل می‌دهد که در مناطق روستایی بخش مرکزی زندگی می‌کنند و برای منطقه افتخارآفرینی کرده‌اند.

این مسئول با اشاره به اینکه به همت دولت در سال‌های اخیر کارهای خوبی برای گسترش ورزش روستاهای منطقه انجام‌شده از مهم‌ترین آن‌ها را ایجاد پنج خانه روستایی و ایجاد سالن ورزشی چندمنظوره درخورمیزات، بهادران، گرده کوه و تنگچنار ذکر کرد.

به گفته محمدی، اجرای طرح‌های ورزشی در روستاها با همکاری دهیاران و بخشداری در سایر روستاها ادامه دارد و هم‌اکنون از یک هزار و 500 بیمه‌شده ورزشی حدود نیمه از آن‌ها جزو جوانان ساکن در روستاها هستند.

او تصریح کرد: برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، اعزام ورزشکاران به رقابت‌های استانی و کشوری، توجه به رشته‌های بومی محلی و جشنواره‌های فرهنگی ورزشی جزو برنامه‌های این اداره با همکاری سایر بخش‌هاست.

توجه به ورزش جوانان روستایی در اولویت بخشداری

بخشدار مرکزی مهریز گفت: توجه به ورزش جوانان علاقه‌مند ساکن در روستاهای این بخش در پنج دهستان ارنان، خورمیزات، تنگچنار، میانکوه و بهادران جزو اولویت های این بخشداری است.

مهدی دهقان‌زاده افزود: دولت تدبیر و امید توجه خاصی به مسائل روستاها به‌خصوص برنامه و اقدام برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی دارد به‌نحوی‌که در سال‌های اخیر شاهد افتتاح سالن ورزشی درخورمیز، بهادران و تنگچنار هستیم.

او تصریح کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی برای گسترش ورزش در مناطق خود برنامه‌ریزی مدون دارند و از ظرفیت بخش خصوصی و خیران استفاده می‌کنند.

این مسئول تأکید کرد: برگزاری مسابقات ورزشی در اکثر رشته‌ها، ورزش‌های همگانی و پیاده‌روی خانوادگی با همکاری پایگاه‌های مقاومت، برگزاری جشنواره‌های ورزشی و بومی محلی انجام‌شده و ادامه دارد.

دهقان‌زاده با اشاره به اهمیت ورزش در جذب جوانان روستایی و ظرفیت‌های موجود به نقش همکاری بخش خصوصی و خیران برای ایجاد فضاهای مناسب در این مناطق تأکید کرد.

کارشناس امور ورزشی گفت: خیلی از قهرمانان و مدال‌آوران مهریزی در رشته‌های مختلف به‌خصوص دوومیدانی، دوچرخه‌سواری، کاراته، باستانی، کشتی و فوتسال در روستاهای این شهرستان سکونت دارند.

علی قناعت دوست افزود: برای استعدادیابی، شکوفایی ظرفیت‌ها و گسترش ورزش در روستاها به بودجه کافی و برنامه‌ریزی مدون نیاز است که باید با همکاری دستگاه‌های مختلف و دهیاران انجام شود.

او خاطرنشان کرد: در سایه عزم جدی و همکاری و همراهی اعضای شوراهای اسلامی و افزایش بودجه به روستاها شاهد یک تحول و گسترش ورزش و ارتقای فعالیت‌ها خواهیم بود.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد